Haos na beogradskom Aerodromu „Nikola Tesla” se nastavlja – hiljade putnika koji su kupili karte preko „Er Srbije” ostali su bez svojih letova, mnogi polasci su odloženi, a bilo je kašnjenja i u slučaju čartera.

VeXeR
PoWeReD BY: - VeXeR

I dalje se ne zna kada će se saobraćaj stabilizovati, što je veliki problem s obzirom na broj letova i činjenicu da je u toku letnja sezona. Iz „Er Srbije” su saopštili da je saobraćaj otežan zbog usporenog rada i nedovoljnih kapaciteta pojedinih aerodromskih službi.

– Iako je nedostatak osoblja na ključnim pozicijama označen kao jedan od najvećih rizika još pre šest meseci, očigledno je da taj problem nije rešen. Predstavnici „Er Srbije” su redovno obaveštavali predstavnike kompanije „Belgrejd erport” o svim planovima srpske nacionalne avio-kompanije, povećanom broju destinacija, širenju flote i nezabeleženom rastu putnika – navodi se u saopštenju.

Prema njihovom objašnjenju, postoji čitav niz problema sa kojima se „Er Srbija” već nedeljama suočava na beogradskom aerodromu, što dovodi do ozbiljnih posledica po redovnost saobraćaja. Situacija, kako kažu, izmiče kontroli. Pri tome se ne misli samo na kašnjenja i otkazivanja usled kvara na rendgenskom uređaju za kontrolu prtljaga u četvrtak, 22. juna, ili olujnih oblaska s grmljanivom, zbog čega ne sme da se toči mlazno gorivo. To je bio samo jedan od incidenata, a problem funkcionisanja aerodromskih službi je daleko veći od toga i hronične je prirode.

– Proces prihvata putnika izuzetno je usporen. Agenti na šalterima za čekiranje putnika su nedovoljno obučeni i proces traje duže nego što je standardno. Traka za prtljag staje veoma često i stvaraju se veliki redovi na šalterima za prijavu putnika na let. Usled toga, letovi se kasno zatvaraju za polazak i kasne, putnici s pravom negoduju, a prtljag neretko zaostaje na aerodromu i mora naknadno da se šalje putnicima – objašnjavaju oni.

Kako tvrde, šalteri za predaju prtljaga već čekiranih putnika takođe često nisu u funkciji. Osoblje za ukrcavanje prtljaga u avion vrlo često kasni i nema dovoljno ljudi. U večernjim časovima nedostaju zaposleni u svim službama podrške.

– Problemi postoje čak i na dolaznim letovima, kada putnici usled nedovoljnog broja zaposlenih na iskrcavanju prtljaga i u sortirnici moraju da čekaju prtljag duže nego što im je trajao let. Kada je reč o zaostalom prtljagu, on se nagomilava velikom brzinom, povratnu informaciju o statusu prtljaga je nemoguće dobiti, a postojeći zaposleni ne uspevaju ni da ga popišu, a kamoli da ga pošalju putnicima. Očigledno je da postoje problemi sa opremom i infrastrukturom, kao i da na svakom koraku u lancu nedostaju obučeni ljudi – navode iz nacionalnog avio-prevoznika.

Oni su rekli da zahtevaju od komppanije „Belgrejd erport”, koja upravlja beogradskim aerodromom, da odgovorno prihvati svoje obaveze, u najkraćem roku reaguje na sve navedene probleme i stvori neophodne uslove za redovno odvijanje saobraćaja u interesu obe kompanije i putnika, kažu u „Er Srbiji”.

Da podsetimo da se povodom problema na beogradskom aerodromu sa predstavnicima francuske kompanije „Vansi erports” u petak sastao Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Na sastanku im je rečeno da hitno sprovedu sve mere kako bi se situacija na aerodromu normalizovala. Vesić je rekao da je ova situacija neprihvatljiva i da je Vlada Srbije spremna da izda upozorenje, što je prvi korak prema koncesionom ugovoru.

PRENETO – POLITIKA

Leave a Reply