ali nimalo ne liči na sebe: Ruski ponos u kandžama AZIJSKOG DŽINA (FOTO)

Ponovno oživljavanje klasičnog sovjetskog automobila, poznatog “moskviča” od strane državne kompanije u novembru pozdravio je gradonačelnik Moskve kao pokazivanje “prkosa ruske autoindustrije spram zapadnih sankcija”.

– Ovo je istorijski događaj… Mnogi su mislili da je to kraj ruske automobilske industrije – rekao je Sergej Sobjanin na otkrivanju “moskviča” u fabrici koju je ruska vlada preuzela od francuskog proizvođača automobila “Renoa” prošle godine za svega jednu rublju (0,01 dolar).

Ali, kako piše “Jahu njuz”, ponovno rođenje “moskviča” takođe je znak sve većeg uticaja Kine na važan sektor ruske ekonomije.
Novi “moskviči” nimalo ne liče na sovjetske modele
Automobili koji izlaze iz ogromne moskovske fabrike “Moskvič” na jugu prestonice nimalo ne liče na metalne kutijaste modele iz sovjetske ere. Elegantni SUV sa četiri vrata imao je delove motora i presvlake kineskog “JAC motorsa”, koji su bili jasno vidljivi. Dva izvora rekla su Rojtersu da je model “moskvič 3” u stvari “JAC sehol X-4” sastavljen u Moskvi korišćenjem kompleta kupljenih od kineskog partnera.Kompanija “Moskvič” je u saopštenju prošlog meseca rekla da se njeni modeli 3 i 3e proizvode pomoću montaže velikih jedinica, gde se automobili prave u proizvodnim pogonima u inostranstvu pre nego što se izvezu i finaliziraju u Rusiji. Naveli su da sarađuju sa “stranim partnerom”, ali nisu potvrdili veze sa JAC.
Lokalizacija proizvodnje se postepeno povećava – rekli su Rojtersu iz kompanije, dodajući da se nadaju da će započeti drugu fazu proizvodnje kasnije ove godine ili početkom 2024.
Iz kompanije JAC, sa sedištem u istočnoj kineskoj provinciji Anhuej, nisu još reagovali sa komentarom.
Kineski proizvođači osvajaju rusko tržište
Kineski proizvođači automobila osvajaju rusko tržište, koristeći odlazak zapadnih igrača koji su dominirali njime pre invazije na Ukrajinu, piše “Jahu njuz” pozivajući se na podatke autoindustrije. Uvezena kineska vozila sada se računaju za 49 odsto ruskog tržišta, sa 40.000 primeraka u junu u poređenju sa predratnih sedam odsto u istom periodu 2021, prema podacima analitičke firme “Autostat”.
A to je unosan posao. Izvoz putničkih vozila kineskih proizvođača u Rusiju od januara do maja ove godine povećao se 5,2 puta u odnosu na proteklu godinu na skoro 3,6 milijardi dolara, prema podacima kineske carine, uključujući izvoz vredan skoro milijardu dolara samo u aprilu.
Kineske firme takođe povećavaju svoju prodaju u Rusiji sa sastavljanjem vozila u fabrikama koje su ispraznili “Reno” ili “Nisan”, navodi Rojters čiji su izvori rekli da šest fabrika u Rusiji koje su nekad bile u vlasništvu evropskih, japanskih i američkih proizvođača sada prave ili su sklapale njihova vozila sada prave kineske modele ili planiraju da to rade.
Prema Rojtersovoj računici, šest fabrika imaju godišnji kapacitet od oko 600.000 automobila.
“Nije najnaprednija tehnologija, ali nema ničeg drugog”
Iz ruskog Ministarstva industrije i trgovine nisu još komentarisali ove navode. Vladimir Bespalov, nezavisni ekspert za automobilski sektor, rekao je da rastuće prisustvo kineskih autoproizvođača koristi Rusiji, omogućavajući joj da ponovo započne proizvodnju u fabrikama koje ne rade i zadrži radna mesta.
Predsednik Rusije Vladimir Putin rekao je 2020. da je industrija zapošljavala oko 300.000 ljudi.
– Neke tehnologije će biti prebačene, neke lokalizovane, ali to neće biti najnaprednije tehnologije. Ipak, uzimajući u obzir da nema ničeg drugog, ovo je već prilično mnogo – rekao je Bespalov.
Kako su se zapadne kompanije povukle iz Rusije prošle godine, Moskva je organizovala preuzimanje strane imovine od strane državno kontrolisanih entiteta da obezbedi nastavak proizvodnje vitalnih sektora.
Prvo “moskvič” i “lada”, pa sledi “volga”
Vlada je, međutim, uvelike zanemarila značajnu uloge Kine u oporavku auto sektora od prošlogodišnjega pada prodaje od 59 odsto, umesto toga najavljujući oživljavanje poznatih ruskih brendova.
– Prvi korak je “moskvič”, pored “lade”. Nadam se da će ih “volga” pratiti već sledeće godine – rekao je prošlog meseca za “RIA novosti” ruski ministar industrije Denis Manturov.
Centralna banka jedna je od nekoliko državnih tela koja priznaju rastući kineski uticaj. Ona je u izveštaju sredinom jula navela da nekoliko fabrika u centralnoj i severozapadnoj Rusiji koje nisu radile prošle godine sada proizvode “automobile zasnovane na kineskim modelima… pod svojim brendom”.
– Ako su u prošlosti dominirali automobili iz Japana i Evrope, sada je više od 70 odsto uvoza iz Kine – navodi se u izveštaju.
- Latest Posts by
-
Украјина и Русија
- -
Украјина и Русија
- -
Украјина и Русија
- All Posts